Hoe kan je efficiënt lokaal targeten?

 

 

 

 

Hoe kan je efficiënt lokaal targeten. (Dynamic-Local-Targeting) Local-targeting via E Power maakt het mogelijk banners op basis van locatie te tonen. Men kan dan potentiële klanten in zijn of haar eigen regio bereiken en zo het budget effectief inzetten. De targeting kan bijvoorbeeld worden gericht op één of meerdere gebieden, provincies, steden of postcodes. In tegenstelling tot geo-targeting bereik je via local-targeting de mensen die in een bepaald gebied wonen in plaats van wie daar aanwezig zijn.

Naast reguliere banners (IAB en Rich-Media formaten) is het ook mogelijk om dynamische banners in te zetten waarbij er per regio een andere boodschap ingezet kan worden zoals een regionale vestiging of aanbieding. Dynamische banners verhogen op effectieve wijze de relevantie van de advertenties. Wat dynamische advertenties zijn en hoe je ze kan inzetten, lees je in dit artikel.

Wat zijn dynamische advertenties? Dynamische banners zijn uitermate geschikt voor de verdere personalisering van jouw online banners. De banners kunnen zich vullen met de eerder bekeken producten van bezoekers van jouw website. Maar je kan deze ook inzetten op locatie met een vermelding van bijvoorbeeld een vestiging. Dit geeft zeer 'klikbare' advertenties die de CTR van de campagne verhogen.

Stel, je hebt een winkelketen met meerdere vestigingen door het land verspreid waar je elektrische fietsen verkoopt. Met dynamische banners op ons netwerk kunnen je jouw fietsen, maar ook de lokale vestiging bij de bezoeker in de buurt onder de aandacht worden gebracht. Bij gebruik van dynamische banners wordt dus per bezoeker een banner gericht op zijn regio aangemaakt. Hiermee verhoog je simpel de relevantie van jouw online advertenties en personaliseer je deze voor de bezoeker. Dit kan zelfs zo, dat wanneer men op de banner klikt op de website of pagina van de betreffende vestiging uitkomt.

Dynamische advertenties zijn niet alleen relevant voor fietswinkels, maar voor alle bedrijven die op vestiging -of regioniveau willen adverteren. Denk bijvoorbeeld aan autodealers, supermarkten, uitzendbureaus of bijvoorbeeld banken die potentiële klanten willen benaderen.

Een dergelijke campagne levert 3x effect. Jouw merk of product wordt landelijk gepromoot op het hele netwerk, de vestiging wordt in het eigen gebied onder de aandacht gebracht (geïnteresseerde klanten worden direct naar het verkooppunt verwezen of doorgelinkt) én de vestigingsmanager vindt het heel fijn als zijn of haar filiaal, tussen lokale content, in de eigen omgeving in de spotlights wordt gezet.

Hoe zet ik deze dynamische banners in? Dat is vrij simpel. Wij hebben een ‘landelijke banner’ nodig + een lijst met filialen, vestigingen of dealers. Wil je er per vestiging een ander logo, geen probleem. Wil je per vestiging een foto van bijvoorbeeld het pand? Ook geen probleem. Wij nemen alles uit handen en regelen het voor je, incl. het bannermateriaal én na afloop van de campagne een heldere analyse met de behaalde resultaten.

Wil je meer informatie, voorbeelden of cases zien van dergelijke campagnes neem dan contact met mij op of vul het contactformulier in.





Je naam*

Bedrijfsnaam*

Emailadres*

Onderwerp

Je bericht